Antai Nunchakutoernooi

Op zaterdag 25 maart 2017 zijn de familie Donga en Geurts afgereisd naar Nunchakuclub Antai in Balen (België) voor de kumite wedstrijd. Boven verwachting waren er toch nog zo’n 40 deelnemers. Hier in België is de organisatie een stuk kleiner dan dat we gewend zijn, maar ze doen het toch maar weer. Met weinig mensen proberen ze er hele spannende en leuke dag van te maken. Patrick mocht als eerste van onze club het spits afbijten. Hij voelde zich nog steeds niet lekker, maar daar zagen we niks van terug in zijn wedstrijden. Hij won al zijn partijen, een super prestatie voor onze coach, die liever geen wedstrijden doet, maar veel meer plezier beleeft in het coachen van onze kinderen. Tim was erg zenuwachtig, vooral omdat hij de meeste tegenstanders niet kon. Dit kwam helemaal goed toen hij eenmaal op de mat stond. Ook hij won al zijn partijen. Tristan had hier al een keer eerder meegedaan met de kumite. En zoals altijd gaat hij voor de volle winst. Hij wist ook al zijn partijen te winnen. In de pauze kwam er een amusante demonstratie van Gotokukan Kendo. Dit is een Japanse zwaardvechtkunst. Na de pauze kregen we te horen, dat de wedstrijdorganisatie in tijd nood kwam, daarom werden er in plaats van vier partijen maar drie partijen per poule gespeeld. Er was een prijs voor de junioren, senioren en de dames. De bekers gingen naar de deelnemers met de meeste winstpunten. De beker voor de senioren ging naar Kevin Jacobs (Budo Ryu) en bij de junioren naar Tim Geurts (BOG). De naam van de winnende dame weet ik helaas niet. Het was een hele gezellige en sportieve dag.