ONK Nunchaku 2017

Op zaterdag 8 april 2017 zijn we bij het Open Nederlands Kampioenschap Nunchaku 2017 in de Stinzenhal te Breukelen. Er zijn 3 verschillende onderdelen waar men aan mee kan doen, freestyle, kumite en kata. Tristan, Dylan, Tim, Quinten, Jesse, Finn en Jan doen allemaal mee met de kumite. Tristan, Tim en Jesse doen vandaag voor het eerst mee met de kata junioren. Vandaag startte het programma met de freestyle. Na de freestyle was het de beurt aan de deelnemers van het kumite. In de -1.35m was Dylan de eerste die mocht beginnen. Hij verloor zijn eerste partij tegen Nando Meylaerts op een straf. Zijn volgende partij was tegen clubmaatje Tristan, deze werd gewonnen door Tristan. Tristan mocht hierna tegen Nando en won deze partij zeer overtuigend. Hierdoor mochten Tristan en Dylan het nog een keer tegen elkaar opnemen. Ook deze werd zeer overtuigend gewonnen door Tristan. Ook de volgende partijen werden door Tristan gewonnen van Nando met 3-0 en 6-0. In de -1.45m mocht Tim het in zijn eerste partij meteen opnemen tegen Meylinn Vogel. Tijdens een andere wedstrijd had hij maar net van haar verloren, dat maakte hem erg zenuwachtig. Boven zijn eigen verwachting won hij met 2-4. Voor volgende partij tegen Thyren Felix was Tim al door verschillende coaches gewaarschuwd. Maar Tim zat goed in zijn vel en won ook deze partij. Hierna mocht hij tegen Yanick Meuleman. Als hij deze zou winnen, dan mocht ook hij naar de finale. En dat deed hij dan ook. Quinten zit in de -1.55m en dat is best een zware poule. Maar Quinten gaat goed vooruit en doet altijd goed zijn best. Helaas verloor hij al zijn partijen, maar hij wist toch in iedere partij een punt te pakken van zijn tegenstanders. Volhouden Quinten! Dan is het tijd voor de kata’s. Onze jongens waren echt nerveus. Ondanks dat ze hier geen prijzen in wacht sleepten, zijn ze zeker op de goede weg. Blijven oefenen en dan komt het goed! Na de pauze zijn de grote jongens aan de beurt. In de -1.75 mag Jesse het opnemen tegen de man (Dennis v/d Molen) waar hij de vorige keer in een spannende finale van had gewonnen. Ook vandaag zijn ze erg aan elkaar gewaagd. De partij eindig met een gelijke stand. Tegen Jeroen Mense wint Jesse met 1 wazari verschil. Zijn volgende partijen verliest hij, waardoor hij geen kans meer maakt op een podiumplaats. Maar Jesse, de volgende keer gaat het weer beter, vandaag zat het gewoon een beetje tegen. Finn en Jan zitten samen in de -1.85m. Finn had zijn eerste partij gewonnen. De volgende twee partijen verloor hij. Maar ook hij wist enkele punten te scoren bij zijn tegenstanders. Jan verloor zijn eerste partij tegen Kevin Jacobs. Maar hierdoor liet hij zich niet uit het veld slaan en de partij tegen Marijn Wielenga werd door Jan gewonnen met 6-3. Ook de volgende vier partijen werden door Jan gewonnen. Hierdoor mocht hij het opnemen tegen Luca Laponder. Helaas verloor Jan deze partij, maar hij behaalde zo wel nog een mooie 3de plaatst op het ONK kumite -1.85m 2017!!!!! Op het einde van de dag werden de finales gespeeld. Tristan mocht de finale spelen tegen Dylan. Dylan kon nog een puntje pakken, maar toch werd de finale gewonnen door Tristan…voor de 2de keer op rij….Nederlands kampioen Nunchaku kumite -1.35m 2017!!!!! En Dylan…een supermooie 2de plaats op het ONK kumite -1.35m 2017!!!!! Tim speelde de finale tegen het meisje waar hij toch wel veel respect voor heeft, Meylinn Vogel. Meylinn verloor deze partij weer van Tim…ook Nederlands kampioen Nunchaku kumite -1.45m 2017!!!!! Proficiat kampioenen en coaches. Bedankt voor deze gezellige en spannende dag!