ONK Nunchaku Golden Score Tournament

Op zondag 26 november 2017 stond het ONK Nunchaku Golden Score Tournament gepland. Er waren drie onderdelen waar men als team aan kon deelnemen: Kata Thé Synchroon, Kumite 3 vs. 3

(-1.65 en + 1.65 meter) en Demo Competitie.

Met drie deelnemers van Budoclub Oud-Geleen, Tristan Donga, Tim Geurts en Alexander Versluijs en coach Patrick Donga hebben we voor het eerst meegedaan aan de teamwedstrijden Kumite -1.65 m in Pijnacker. We gingen om eens te proeven aan deze teamwedstrijden en de verwachtingen waren niet hoog ingesteld.

Als eerste werd Milco Lambrecht gehuldigd voor zijn 30-jarig jubileum bij de Nunchaku. Milco heeft met behulp van andere prominenten, van de nunchaku sport een officiële en zelfstandige sport gemaakt. In 1987 werd de SNN (Stichting Nunchaku Nederland) opgericht, reden om Milco in het zonnetje te zetten.

Het was een zware dag voor de jongens, die deze manier van Nunchaku duidelijk niet gewend waren. Het waren partijen van 3 vs. 3 van 5 minuten lang. Als iemand scoort mag deze blijven staan op de mat. (Max. 3x) En de tegenpartij wisselt dan. Hierdoor hadden onze jongens moeite met in het ritme te komen. Daarbij komt nog dat onze jongens erg klein van stuk zijn en er deelnemers tussen zitten die net geen 1.65 m zijn en dus wel in hun klasse meedoen. Hierdoor moest Tristan (-1.35 m) al meteen tegen iemand die normaal mee doet in de -1.65 m. En dit is toch echt een groot verschil. In dit geval was het niet alleen een groot verschil in lengte maar ook in ervaring.  Dat is 3 klasse hoger! Onze jongens lieten zich intimideren door hun tegenstanders waardoor ze steeds achteruitliepen in plaats van in de rondte te lopen of aan te vallen. We hebben wel nog enkele punten weten te scoren, maar helaas niet genoeg om een partij te winnen, wat resulteerde in een 4de plaats.

Zie hier een video van de foto's gemaakt tijdens het toernooi: https://quik.gopro.com/v/PhSSGTpmAA/