USC Cup 2018!!!

Kumite -1.45A
Kumite -1.55B
Kata
Groepsfoto met onze kampioenen en de mooie gesponsorde sporttassen van Helly Hansen!

Zondag 25 maart 2018 zijn enkele wedstrijd nunchakuka's naar Amsterdam gereden om daar te deelnemen aan de USC Cup.

Tristan Donga en Dylan van Es deden mee in de klasse  -1.45A, omdat er geen klasse -1.35A was. Dylan's eerste partij tegen Tiaga Sugimoto werd gelijk spel. Daarna mocht hij tegen Mila van den Achterberg. Hier was Dylan de sterkste en hij won deze partij met 4-0. Ook tegen Nando Meylaers won Dylan overtuigend met 4-1.

Eventjes dachten we dat ze Tristan vergeten waren, maar ook hij mocht eindelijk beginnen. Zijn eerste partij tegen zijn goede vriend Nando, werd gewonnen met 6-1. Daarna was Mila van den Achterberg aan de beurt. Ook deze partij werd door Tristan gewonnen, al was het maar op het nippertje met 1-0. De partij van Tristan tegen Taiga Sugimoto werd ook maar net gewonnen door Tristan met 5-4. Dan mogen de clubmaatjes Tristan en Dylan tegen elkaar strijden. Tristan won deze partij met 4-0. Wel een positief punt voor Dylan, zoals hij zelf al zei: 'Ik heb wel niet meer met 6-0 verloren, dus het gaat steeds beter'. Tristan en Dylan lieten zich niet gek maken en speelden hun spelletje. Met als resultaat: Tristan 1ste plaats en Dylan 3de plaats met de kumite klasse -1.45A!!!

Tim Geurts deed voor de tweede keer mee in een hogere klasse, de -1.55B. Tims eerste partij was tegen Dem'yen Bransen. Dit ging nog wat onzeker, maar werd toch gewonnen met 3-0. De tweede partij tegen Nora Souissi begon Tim met een enorme blunder. Bij de eerste opwaartse slag, verliest hij zijn nunchaku achter zijn rug. Hiervan raakte Nora ook van slag en liet ook de nunchaku vallen. Daarna ging het gelijk op, maar uiteindelijk weet Tim de partij te winnen met 4-3. Femke Redering had geen kans bij Tim. Tim won deze partij overduidelijk met 5-0. De laatste partij van Tim was tegen Stijn Bon. Het was duidelijk dat hij nog niet echt veel wedstrijdervaring had. Tim besloot het daarom wat rustiger aan te doen en niet er vol tegen aan te gaan. Tim won met 2-0. Tim won alle partijen en verdiende dus een mooie 1ste plaats met de kumite -1.55B.

Hierna mochten Tristan en Tim nog meedoen met het kata lopen. De laatse keer was de kata niet zo goed verlopen, maar vandaag liepen ze hem allebei heel erg goed. We hebben de resultaten van de vorige keer vergeleken met vandaag en er was duidelijk een groei te zien bij beide nunchakuka's. Tim viel net buiten een podiumplaats, maar Tristan won onverwachts een mooie tweede plaats. Top gedaan Tristan!

Onze jongens hebben het alle drie geweldig gedaan, een dikke proficiat voor onze kampioenen en onze coach Patrick.

Natuurlijk willen we Helly Hansen en Patrick Donga bedanken voor de mooie gesponsorde sporttassen!